Δυο ρομποτάκια που ανιχνεύουν τις δασικές πυρκαγιές κατασκεύασαν οι μαθητές του 17ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης.
Για την κατασκευή των ρομπότ χρησιμοποιήθηκαν δυο διαφορετικές γενιές ρομποτικών συστημάτων της Lego, η RCX και η NXT. Το πρώτο ρομποτικό όχημα κατασκευασμένο με το σύστημα RCX κινείται αυτόνομα και όταν συγκρούεται με ένα εμπόδιο κάνει μανούβρες . Όταν η θερμοκρασία ξεπερνά την προκαθορισμένη, το όχημα μπαίνει σε κατάσταση συναγερμού. Περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του με αναμμένο φως και εκπέμπει ήχο.
Το δεύτερο όχημα, κατασκευασμένο με το σύστημα NXT διαθέτει τις ίδιες ικανότητες αλλά είναι πιο εξελιγμένο. Δημιουργήθηκε με διαφορετικά υλικά και με φιλικότερο περιβάλλον προγραμματισμού, ενώ μπορεί οπτικά να αναγνωρίσει εμπόδια και να εκπέμψει έγχρωμο φως. Επιπλέον, διαθέτει την δυνατότητα εμφάνισης εικονικού μηνύματος στην οθόνη του μικροϋπολογιστή και παράλληλα τη δυνατότητα ομιλίας.
Όπως σημειώνει ο διευθυντής του γυμνασίου Χαράλαμπος Παμπουκίδης στην εφημερίδα «Μακεδονία», η εργασία άρχισε ως μέρος ενός ευρύτερου περιβαλλοντικού προγράμματος, που πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 2009-2010 από τη Β1 τάξη του σχολείου με θέμα «Δασικές πυρκαγιές» (σήμερα το τμήμα πλέον έχει γίνει Γ1). Με την πειραματική κατασκευή των πυροσβεστικών ρομποτικών οχημάτων, όπως αναφέρουν οι μαθητές, γίνεται αυτόματα και μία σύγχρονη καταγραφή της εξέλιξης της τεχνολογίας (τα ρομπότ δημιουργήθηκαν με διαφορά ενός έτους).
tvxs
Για την κατασκευή των ρομπότ χρησιμοποιήθηκαν δυο διαφορετικές γενιές ρομποτικών συστημάτων της Lego, η RCX και η NXT. Το πρώτο ρομποτικό όχημα κατασκευασμένο με το σύστημα RCX κινείται αυτόνομα και όταν συγκρούεται με ένα εμπόδιο κάνει μανούβρες . Όταν η θερμοκρασία ξεπερνά την προκαθορισμένη, το όχημα μπαίνει σε κατάσταση συναγερμού. Περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του με αναμμένο φως και εκπέμπει ήχο.
Το δεύτερο όχημα, κατασκευασμένο με το σύστημα NXT διαθέτει τις ίδιες ικανότητες αλλά είναι πιο εξελιγμένο. Δημιουργήθηκε με διαφορετικά υλικά και με φιλικότερο περιβάλλον προγραμματισμού, ενώ μπορεί οπτικά να αναγνωρίσει εμπόδια και να εκπέμψει έγχρωμο φως. Επιπλέον, διαθέτει την δυνατότητα εμφάνισης εικονικού μηνύματος στην οθόνη του μικροϋπολογιστή και παράλληλα τη δυνατότητα ομιλίας.
Όπως σημειώνει ο διευθυντής του γυμνασίου Χαράλαμπος Παμπουκίδης στην εφημερίδα «Μακεδονία», η εργασία άρχισε ως μέρος ενός ευρύτερου περιβαλλοντικού προγράμματος, που πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 2009-2010 από τη Β1 τάξη του σχολείου με θέμα «Δασικές πυρκαγιές» (σήμερα το τμήμα πλέον έχει γίνει Γ1). Με την πειραματική κατασκευή των πυροσβεστικών ρομποτικών οχημάτων, όπως αναφέρουν οι μαθητές, γίνεται αυτόματα και μία σύγχρονη καταγραφή της εξέλιξης της τεχνολογίας (τα ρομπότ δημιουργήθηκαν με διαφορά ενός έτους).
tvxs