Αποτελεί πια κοινό μυστικό πως όταν ψάχνετε για δουλειά οφείλετε να έχετε προσεγμένο βιογραφικό. Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν διάφορες «φόρμες», με τις οποίες μπορείτε να καταγράψετε τα στοιχεία σας, τις σπουδές και την εμπειρία σας προκειμένου να ζητήσετε μια δουλειά που σας ταιριάζει. Πλην όμως η πολλή… ομοιομορφία βλάπτει!
Τουλάχιστον αυτό αναφέρει έρευνα της ιστοσελίδας Careerbuilder.co.uk, που έγινε ανάμεσα σε 45 προσωπάρχες μεγάλων εταιρειών στη Βρετανία. Αυτοί αποκάλυψαν ότι… βαριούνται ασύστολα με τα χιλιάδες ίδια βιογραφικά που λαμβάνουν κάθε μέρα.
Το 25% των επικεφαλής των τμημάτων επιλογής προσωπικού παραδέχτηκε ότι επεξεργάζεται κάθε βιογραφικό σε λιγότερο από ένα λεπτό! Άλλο ένα 14% απάντησε ότι αφιερώνει λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα (!) για να κοιτάξει το σημείωμα ενός υποψήφιου υπαλλήλου! Οι ελπίδες εύρεσης εργασίας, που μπορεί να έχουν συγκεντρωθεί σ’ ένα προσεγμένο βιογραφικό, μπορεί να μην απασχολήσουν καθόλου αυτόν που υποτίθεται ότι πρέπει να το δει σχολαστικά και να επιλέξει τον καλύτερο…
Τι τους ενοχλεί περισσότερο; Το 23% τονίζει ότι με την εμπειρία που έχει μπορεί να ανακαλύψει «ψέμα» στη συγγραφή του βιογραφικού κι αμέσως πετάει το χαρτί στα σκουπίδια. Επίσης απορρίπτονται αμέσως όσα βιογραφικά έχουν γραμματικά ή συντακτικά λάθη ή όσα είναι υπερβολικά ογκώδη χωρίς λόγο.
Οι εργοδότες κλήθηκαν να απαντήσουν και στο ποια «παράξενα» βιογραφικά ή στοιχεία μέσα στα βιογραφικά τους έκαναν εντύπωση στα χρόνια που επιλέγουν υπαλλήλους. Κάποιος έστειλε μια σελίδα που περιείχε μόνο το τηλέφωνό του και τη φράση «Τη θέλω αυτή τη δουλειά!» χωρίς κανένα άλλο στοιχείο. Άλλος προσπάθησε να δημιουργήσει ένα… ποίημα, το οποίο περιέγραφε την εμπειρία και το ταλέντο του. Κάποιος χρησιμοποίησε αντί για κόλλα Α4 (που είναι και το πιο συνηθισμένο) ένα… σκισμένο φύλλο από τετράδιο εργασιών (προφανώς του παιδιού του). Και αρκετοί συνοδεύουν το βιογραφικό τους με φωτογραφία, που συχνά απεικονίζει κάποιον άλλο άνθρωπο (και πολύ πιο… όμορφο).
Οι τρεις λεπτομέρειες, πάντως, που πρέπει να προσέξει κανείς στο βιογραφικό του είναι:
Α) Το «σοβαρό» e-mail. Το προσέχουν όλοι. Το καλύτερο είναι να περιέχει το ονοματεπώνυμο μόνο, όχι υποκοριστικά π.χ. littlemary, ούτε και χαρακτηριστικά π.χ. lovebeer! Αν χρησιμοποιείτε τέτοια nicknames, φτιάξτε ένα «σοβαρό» mail για το βιογραφικό σας.
Β) Περίεργα χόμπι. Κάποιος ανέφερε μέσα στα χόμπι του ότι είναι… θηριοδαμαστής. Δεν εντυπωσιάζονται οι εργοδότες από τα περίεργα χόμπι, μάλλον το αντίθετο συμβαίνει.
Γ) Προηγούμενος εργοδότης. Κάποιοι αναφέρουν γενικά τα χαρακτηριστικά της εταιρείας που εργάζονταν και όχι το όνομά της. Αυτό κινεί υποψίες στους εργοδότες για το λόγο που απομακρύνθηκαν. Καλύτερο είναι να γράφονται όλα τα στοιχεία
Από το flowmagazine
Τουλάχιστον αυτό αναφέρει έρευνα της ιστοσελίδας Careerbuilder.co.uk, που έγινε ανάμεσα σε 45 προσωπάρχες μεγάλων εταιρειών στη Βρετανία. Αυτοί αποκάλυψαν ότι… βαριούνται ασύστολα με τα χιλιάδες ίδια βιογραφικά που λαμβάνουν κάθε μέρα.
Το 25% των επικεφαλής των τμημάτων επιλογής προσωπικού παραδέχτηκε ότι επεξεργάζεται κάθε βιογραφικό σε λιγότερο από ένα λεπτό! Άλλο ένα 14% απάντησε ότι αφιερώνει λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα (!) για να κοιτάξει το σημείωμα ενός υποψήφιου υπαλλήλου! Οι ελπίδες εύρεσης εργασίας, που μπορεί να έχουν συγκεντρωθεί σ’ ένα προσεγμένο βιογραφικό, μπορεί να μην απασχολήσουν καθόλου αυτόν που υποτίθεται ότι πρέπει να το δει σχολαστικά και να επιλέξει τον καλύτερο…
Τι τους ενοχλεί περισσότερο; Το 23% τονίζει ότι με την εμπειρία που έχει μπορεί να ανακαλύψει «ψέμα» στη συγγραφή του βιογραφικού κι αμέσως πετάει το χαρτί στα σκουπίδια. Επίσης απορρίπτονται αμέσως όσα βιογραφικά έχουν γραμματικά ή συντακτικά λάθη ή όσα είναι υπερβολικά ογκώδη χωρίς λόγο.
Οι εργοδότες κλήθηκαν να απαντήσουν και στο ποια «παράξενα» βιογραφικά ή στοιχεία μέσα στα βιογραφικά τους έκαναν εντύπωση στα χρόνια που επιλέγουν υπαλλήλους. Κάποιος έστειλε μια σελίδα που περιείχε μόνο το τηλέφωνό του και τη φράση «Τη θέλω αυτή τη δουλειά!» χωρίς κανένα άλλο στοιχείο. Άλλος προσπάθησε να δημιουργήσει ένα… ποίημα, το οποίο περιέγραφε την εμπειρία και το ταλέντο του. Κάποιος χρησιμοποίησε αντί για κόλλα Α4 (που είναι και το πιο συνηθισμένο) ένα… σκισμένο φύλλο από τετράδιο εργασιών (προφανώς του παιδιού του). Και αρκετοί συνοδεύουν το βιογραφικό τους με φωτογραφία, που συχνά απεικονίζει κάποιον άλλο άνθρωπο (και πολύ πιο… όμορφο).
Οι τρεις λεπτομέρειες, πάντως, που πρέπει να προσέξει κανείς στο βιογραφικό του είναι:
Α) Το «σοβαρό» e-mail. Το προσέχουν όλοι. Το καλύτερο είναι να περιέχει το ονοματεπώνυμο μόνο, όχι υποκοριστικά π.χ. littlemary, ούτε και χαρακτηριστικά π.χ. lovebeer! Αν χρησιμοποιείτε τέτοια nicknames, φτιάξτε ένα «σοβαρό» mail για το βιογραφικό σας.
Β) Περίεργα χόμπι. Κάποιος ανέφερε μέσα στα χόμπι του ότι είναι… θηριοδαμαστής. Δεν εντυπωσιάζονται οι εργοδότες από τα περίεργα χόμπι, μάλλον το αντίθετο συμβαίνει.
Γ) Προηγούμενος εργοδότης. Κάποιοι αναφέρουν γενικά τα χαρακτηριστικά της εταιρείας που εργάζονταν και όχι το όνομά της. Αυτό κινεί υποψίες στους εργοδότες για το λόγο που απομακρύνθηκαν. Καλύτερο είναι να γράφονται όλα τα στοιχεία
Από το flowmagazine