3/5/11

Η οικολογία πάει... πασαρέλα!

Στροφή στην οικολογία επιχειρεί με αργά αλλά σταθερά βήματα ο λαμπερός κόσμος της μόδας, σε μια προσπάθεια ακόμη και οι δημιουργίες της υψηλής ραπτικής να προσαρμοστούν στις επιταγές της προστασίας του περιβάλλοντος.
Οργανικά υφάσματα και αξεσουάρ από ανακυκλωμένα υλικά συνθέτουν τις «πράσινες» κολεξιόν, που διαδέχονται η μία την άλλη και πλέον θεωρούνται η «τελευταία λέξη» στην παγκόσμια μόδα.


Μέχρι πρόσφατα, ελάχιστοι σχεδιαστές είχαν αποφασίσει να εστιάσουν στη δημιουργία ρούχων «φιλικών προς το περιβάλλον». Το τελευταίο διάστημα, όμως, οι οικολογικές δημιουργίες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι στις χειμερινές και καλοκαιρινές κολεξιόν μεγάλων οίκων του εξωτερικού.

Οι Balenciaga, Stella McCartney, Oscar de la Renta, Prada, Burberry, Yves Saint Laurent, Marc Jacobs και Manolo Blahnik είναι μόνο μερικά από τα διάσημα ονόματα τη υψηλής ραπτικής που παρουσίασαν μέσα στο 2011 τις οικο-δημιουργίες τους στις διεθνείς πασαρέλες.

Επιτυχία
Στις φετινές εβδομάδες μόδας στη Νέα Υόρκη και το Λος Αντζελες, η «πράσινη» μόδα έκλεψε για δεύτερη συνεχή χρονιά την παράσταση, με καθημερινά σύνολα, αλλά και εμφανίσεις που θα ταίριαζαν μόνο στο κόκκινο χαλί.

Πιο «οικολόγοι» σχεδιαστές αναδείχθηκαν οι Ιβ Μπάμπιτζ και Πάτι Σμιθ από την «πόλη των αγγέλων», με τη σειρά Popomomo, ενώ στην πασαρέλα της Νέας Υόρκης εντύπωση έκανε ο οίκος Costello Tagliapietra, που χάρη σε μια νέα τεχνολογία χρησιμοποιεί 88%-95% λιγότερο νερό στην παραγωγή των υφασμάτων.

Αστέρες του Χόλιγουντ
Εκτός από τους επαγγελματίες του είδους, η «πράσινη» μόδα έλκει και μεγάλα ονόματα του παγκόσμιου κινηματογράφου, αλλά και της πολιτικής

Η σύζυγος του Τομ Κρουζ, Κέιτι Χολμς, έχει λανσάρει μια σειρά ρούχων με το όνομα Holmes & Yang, φτιάχνοντας όλες τις δημιουργίες της αποκλειστικά στη Νέα Υόρκη, για να μειώσει το ενεργειακό αποτύπωμα στον τομέα των μεταφορών.

Η φίλη του Χάρι Πότερ, Ερμιόνη -κατά κόσμον, Εμα Γουάτσον-, αφού σχεδίασε τη δίκη της συλλογή για το βρετανικό People Tree, το οποίο προωθεί τις αρχές του δίκαιου εμπορίου, συνεργάστηκε με τη γνωστή Ιταλίδα σχεδιάστρια Αλμπέρτα Φερέτι, δημιουργώντας μια νέα σειρά οργανικών ρούχων με το όνομα Pure Threads («Αγνές κλωστές»).

Ο νομπελίστας και σύμβολο του αγώνα κατά του ρατσισμού στην Αφρική, Νέλσον Μαντέλα, αποφάσισε να σχεδιάσει τα δικά του ρούχα, βασισμένα στις επιταγές της προστασίας του περιβάλλοντος, ώστε να συγκεντρώσει χρήματα για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Οι πρώτες ύλες της σειράς 46664 Apparel, που ονομάστηκε έτσι από το νούμερο του Αφρικανού ηγέτη στη φυλακή, παράγονται αποκλειστικά στη Νότια Αφρική και θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τον Αύγουστο. Αν και παράδοξο, ο Μαντέλα δεν είναι ο μόνος νομπελίστας που στρέφεται στην «πράσινη» μόδα.

Πέρυσι, ο ακτιβιστής και κληρικός Ντέσμοντ Τούτου, γνωστός για τον αγώνα του για τα δικαιώματα του ανθρώπου και κάτοχος του Νόμπελ Ειρήνης το 1984, δημιούργησε ένα πουλόβερ από οργανικό βαμβάκι για την εταιρεία Lutz & Patmos.

Το «πράσινο» σόου της χρονιάς
Ενα από τα σπουδαιότερα events που διοργανώθηκαν φέτος ήταν το Runway to Green, όπου 26 διάσημοι σχεδιαστές -ανάμεσά τους ο Μάικλ Κορς, η Στέλα ΜακΚάρτνεϊ, η Νταϊάν φον Φίρστενμπεργκ και ο Τόμι Χίλφιγκερ- δημιούργησαν από ένα «πράσινο» σύνολο, το οποίο εντάχθηκε σε μια μοναδική κολεξιόν για το Φθινόπωρο 2011.

Τα ρούχα παρουσίασαν στην πασαρέλα καλλίγραμμα μοντέλα, σε ένα λαμπερό σόου που έγινε στο Κέντρο Ροκφέλερ της Νέας Υόρκης, στις 29 Μαρτίου. Τη διοργάνωση ανέλαβε το περιοδικό Vogue, διά της δαιμόνιας διευθύντριας και fashion icon, Ανι Γούιντορ.

Παρουσιάστρια της βραδιάς ήταν η αισθησιακή ηθοποιός Σάλμα Χάγεκ μαζί με τον διεθνούς φήμης επιχειρηματία σύζυγό της, Ανρί Πινό, ενώ στο σόου παρευρέθησαν σημαντικοί άνθρωποι της μόδας και δεκάδες σταρ του Χόλιγουντ.

Παράλληλα με την εκδήλωση διοργανώθηκε μια δημοπρασία στον οίκο Christie’s, όπου οι συμμετέχοντες προσέφεραν μεγάλα χρηματικά ποσά για να «αγοράσουν» αξέχαστες εμπειρίες με διάσημους, όπως μια βόλτα με αεροπλάνο με τον ηθοποιό Χάρισον Φορντ ή μια μέρα με τον πρώην Πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπιλ Κλίντον, συγκεντρώνοντας σε λιγότερο από μία ώρα δύο εκατομμύρια δολάρια.

Όλα τα έσοδα από την εκδήλωση και τις πωλήσεις των ρούχων δόθηκαν σε περιβαλλοντικές οργανώσεις όπως η Συμμαχία για την Προστασία του Κλίματος, το Αμερικάνικο Συμβούλιο Διατήρησης των Φυσικών Πόρων και το περιβαλλοντικό πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών Billion Tree Campaign.

«Αυτή η συνεργασία είναι μια δέσμευση από τη βιομηχανία της μόδας να καταγράψει το αποτύπωμά της στο περιβάλλον», δήλωσε στη Vogue ο υπεύθυνος της διοργάνωσης, Λορέντζο Ρόσια.

«Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τη δύναμη της μόδας για να διαδώσουμε ένα παγκόσμιο μήνυμα για την ευθύνη που έχει ο καθένας απέναντι στην προστασία της φύσης».

ΤΗΣ ΕΦΗΣ ΛΑΣΚΑ, Real.gr